ATASI MASALAH JERAWAT ANDA SEAWAL 3 HARI!
10,000 orang yang dahulunya muka penuh berjerawat, sudah tidak lagi berjerawat selepas guna Sabun MZ. 3x Lebih Berkesan! 3x Lebih Pantas! 3x Lebih Universal! >>>KLIK SINI UNTUK MAKLUMAT LANJUT

Cara Menghilangkan Jerawat Dengan Kacang Hijau?

Tahukah anda? Sebenarnya kacang hijau memiliki kandungan protein yang cukup tinggi dan merupakan salah satu sumber mineral yang penting kepada tubuh kami. Ia amat berguna dalam memperkuatkan tulang dan menjaga kesihatan jantung dan badan kami.

Untuk kecantikan, ia dapat menghaluskan kulit, menghilangkan noda-noda hitam pada wajah, menyembuhkan jerawat, menyuburkan rambut dan melangsingkan tubuh.


Secara ternyata, kacang hijau juga dikenali sebagai bubur kacang yang berkhasiat untuk kecantikan. Kulitnya yang berwarna hijau sangat berkesan untuk mengubati masalah jerawat. Tidak hanya untuk wajah, masker kacang hijau juga manjur untuk menghilangkan jerawat di punggung, dada dan bagian lain dari tubuh.

Sebenarnya cara membuat masker kacang hijau tidak susah, namun apa yang perlu anda perhatikan adalah menggunakan kain yang tipis atau kertas yang memang khusus untuk masker wajah sebagai alas masker.

Bahan-bahan:

  • 125gram biji kacang hijau
  • Plain yogurt secukupnya
  • 2 titik Lavender Oil 1 titik Rosemary Oil
  • Kain tipis atau kertas masker
Cara membuat:
  1. Gilingkan biji kacang hijau sehingga membentuk bubuk yang halus. 
  2. Ambil 50gram bubuk tersebut campur dengan yogurt dan kacau hingga rata
  3. Tambahkan Lavender Oil dan Rosemary Oil, kacau hingga rata.
  4. Bersihkan wajah dengan air.
  5. Letakkan kertas masker tepat di muka anda dan mula meratakan adonan masker anda.
  6. Biarkan selama 20 - 30 minit.
  7. Basuh muka anda dengan air, kemudian letak Toner pada muka untuk menjaga kelembahan muka.
Inilah cara menghilangkan jerawat dengan menggunakan kacang hijau, ingat mesti cuba cara ini! Betul-betul amat berkesan! 

Terdapat Masalah Jerawat? Klik Sini Untuk Dapatkan Ebook Percuma Kecantikan Muka! Dan Jangan Lupa Baca Post Kami Cara Menghilangkan Parut Jerawat | Petua Hilangkan Jerawat.