ATASI MASALAH JERAWAT ANDA SEAWAL 3 HARI!
10,000 orang yang dahulunya muka penuh berjerawat, sudah tidak lagi berjerawat selepas guna Sabun MZ. 3x Lebih Berkesan! 3x Lebih Pantas! 3x Lebih Universal! >>>KLIK SINI UNTUK MAKLUMAT LANJUT

Rawatan Jerawat Untuk Kulit Gelap

Tidak kira apa warna kulit anda, jerawat juga boleh bertumbuh di muka anda saja. Dan ini adalah satu gangguan kulit yang amat ditakut oleh semua golongan remaja dan orang dewasa. Ya, akhirnya orang dewasa juga bersedar bahawa jerawat bukan satu penyakit kulit yang hanya akan menyerang golongan remaja.

Jerawat tidak akan hanya menyerang mana-mana warna kulit tertentu sahaja. Apabila jerawat telah mengukuhkan kedudukannya di sel-sel kulit muka anda, ia akan menjadi sukar disembuhkan. Jadi, bukan hanya individu yang berkulit putih akan berasa derita apabila wajah muka mereka terdapat masalah jerawat. Individu yang berkulit gelap juga menghadapi masalah yang sama, walaupun jerawat di kulit muka mereka tidak begitu mudah diperasan tapi ia masih akan menjadi punca menjejaskan keyakinan seseorang.

Sebenarnya individu berlainan akan tindak balas yang berbeza kepada rawatan jerawat dan begitu juga masa yang diperlukan bagi menghilangkan masalah jerawat. Jadi kesabaran akan menjadi salah satu faktor utama yang diperlu oleh pesakit untuk menyembuhkan masalah jerawat mereka. Di pasaran tempatan sekarang terdapat banyak rawatan jerawat yang boleh menjadi pilih anda, tapi rawatan jerawat terbaik adalah rawatan yang dipilih oleh doktor anda. Ingat! Tidak ada perbezaan dalam rawatan jerawat kepada kulit gelap dan kulit putih. Rawatan jerawat akan berkesan kepada semua jenis kulit muka, ia hanya mengambil masa yang panjang saja.

Pencegahan Adalah Lebih Baik Daripada Mengubati!
Ini adalah kebenaran dan semua orang juga tahu makna ayat ini. Memberi perhatian kepada tanda-tanda jerawat di bahagian mana wajah muka anda bermula diserang oleh jerawat yang bermerah dan memberi rawatan yang betul kepadanya, iaitu kebersihan. Basuh muka anda sekurang-kurangnya 2-3 kali sehari dengan pembersih kulit yang ringan dan sabun kasar digunakan untuk membersihkan bahagian yang terjejas demi menghapuskan semua sisa-sisa minyak dari kulit. Jika anda dapati tanda-tanda jerawat baru di muka anda selepas menggunakan mana-mana satu produk jerawat, anda perlu Stop menggunakannya lagi! Anda juga perlu mengelakan menggunakan apa-apa produk yang mengandungi bahan alkohol kerana bahan ini akan mengeringkan kulit dan akan menyebabkan kulit menghasilkan minyak yang berlebihan, akibat berlaku jangkitan jerawat.


Rawatan Jerawat Semulajadi
Sebenarnya di alam sekitar kami juga penawar jerawat yang sihat kepada manusia. Terdapat beberapa jenis buah-buahan dan sayur-sayuran telah diketahui dapat mengubati jerawat sepenuhnya. Antaranya ialah timun, lemon, teh minyak pokok, oat, limau nipis, madu, oren, tomato dan kunyit. Anda boleh memotong nipis buah-buahan ini atau sayur-sayuran ini, dan dipakai di bahagian muka yang terdapat masalah jerawat sebagai topeng muka selama setengah jam setiap hari dan membasuh dengan air yang hangat, ia akan membantu memusnahkan segala bakteria yang menyebabkan jerawat dan juga mengeluarkan minyak yang berlebihan yang dihasilkan oleh kulit. Ini merupakan resepi yang mudah di rumah yang sangat menyeronokkan untuk merawat muka yang dijangkiti jerawat.


Terdapat Masalah Jerawat? Klik Sini Untuk Dapatkan Ebook Percuma Kecantikan Muka! Dan Jangan Lupa Baca Post Kami Cara Menghilangkan Parut Jerawat | Petua Hilangkan Jerawat.