ATASI MASALAH JERAWAT ANDA SEAWAL 3 HARI!
10,000 orang yang dahulunya muka penuh berjerawat, sudah tidak lagi berjerawat selepas guna Sabun MZ. 3x Lebih Berkesan! 3x Lebih Pantas! 3x Lebih Universal! >>>KLIK SINI UNTUK MAKLUMAT LANJUT

Jenis-Jenis Jerawat Dan Punca

Sebenarnya, jerawat juga terdapat jenis yang berlainan, biasanya anda mungkin memanggil jerawat-jerawat tersebut jerawat dewasa, jerawat fibrosis dan sebagainya, tetapi jika anda ingin nak tahu, jerawat sebenarnya terdapat 11 kelas seperti berikut: 

1. Jerawat Kosmetik.
 Ini adalah jerawat yang disebabkan oleh penggunaan kosmetik. Sebenarnya penggunaan kosmetik tidak akan menyebabkan jerawat,  terpulang kepada jenis kosmetik dan penggunaan kosmetik dalam tempoh masa yang panjang akan merengsa kulit. Liang roma akan bertindak balas negatif dan terbentuk jerawat. 

2. Jerawat Conglobata.  
Ini adalah jenis jerawat yang disebabkan oleh faktor keturunan. Jika ibu bapa anda yang mengalami masalah jerawat yang teruk, anda mungkin akan mengalami sama. Malangnya tentang jerawat ini, anda tidak dapat berbuat apa-apa. 
 
3. Jerawat Detergen .  
Jerawat Ini adalah disebabkan oleh sabun, bahan pencuci dan pembersih yang merengsakan kulit. 

4. Jerawat Excoriee.  
Ini adalah jenis jerawat yang disebabkan oleh kuman pada bahagian badan yang lain. 

5. Jerawat Fulminans. 
 Ini adalah jenis yang serius jerawat yang disertai oleh gejala-gejala selesema seperti apabila luka-luka meletus. Pesakit juga mungkin mengalami kehilangan selera makan.
 
6. Jerawat Keloidalis.  
Ia adalah bangsa Afrika yang mengalami lebih daripada jerawat ini luka-luka dan radang umumnya muncul di leher. 

7. Jerawat Mallorca.  
Ini adalah jenis jerawat yang disebabkan oleh terdedah kepada cahaya matahari. 

8. Jerawat Mechanica.  
Jenis jerawat bahawa hasil daripada kerengsaan kulit yang disebabkan oleh pendedahan kulit kepada fabrik pakaian dan tali beg. 

9. Jerawat Medicametosa. 
 Ini adalah jenis jerawat yang berlaku sebagai kesan sampingan kepada ubat-ubatan. Terdapat pil yang boleh menyebabkan jerawat terlalu. Ubat anti-psikotik dan penstabil mood juga boleh menyebabkan jerawat. 

10. Jerawat Neonatorium atau Jerawat Bayi
Ini adalah disebabkan oleh rembesan sebum yang berlebihan di kalangan kanak-kanak. Ini adalah hasil daripada pemindahan hormon dari ibu kepada bayi. 

11. Pomade jerawat.  
Ini adalah jenis jerawat bahawa hasil daripada kerengsaan kulit kepada produk rambut. Bahan-bahan yang menjengkelkan, khususnya minyak, akhirnya merengsakan dahi dan menyebabkan jerawat.Mengetahui jenis jerawat yang anda pasti akan membantu dalam menentukan rawatan. Jika jerawat anda adalah disebabkan oleh iritasi seperti kain, gel rambut dan solek, anda boleh mengelak daripada menggunakan produk tersebut.

Terdapat Masalah Jerawat? Klik Sini Untuk Dapatkan Ebook Percuma Kecantikan Muka! Dan Jangan Lupa Baca Post Kami Cara Menghilangkan Parut Jerawat | Petua Hilangkan Jerawat.