ATASI MASALAH JERAWAT ANDA SEAWAL 3 HARI!
10,000 orang yang dahulunya muka penuh berjerawat, sudah tidak lagi berjerawat selepas guna Sabun MZ. 3x Lebih Berkesan! 3x Lebih Pantas! 3x Lebih Universal! >>>KLIK SINI UNTUK MAKLUMAT LANJUT

6 Tips Untuk Mengurangkan Jerawat Di Muka Anda.

Untuk mengurangkan jerawat di muka anda, anda boleh meniru 6 tips yang akan dikongsi di bawah dan cuba di hidup harian anda.
  • Tips pertama iaitu mencuci muka anda 2 kali sehari untuk membantu menghilangkan minyak di permukaan kulit anda. Jika anda jarang menjaga kebersihan muka anda maka bakteri penyebab jerawat akan hidup subur di muka anda. Tetapi ingat, anda jangan mencuci muka secara berlebihan kerana kelebihan mencuci muka akan meningkat produksi minyak sebaceous yang dapat menyebabkan masalah kulit pada muka. Jadi ingat, cucilah muka anda dengan menggunakan sabun yang lembut.
  • Tips kedua iaitu lepas cuci muka atau mandi keringkan muka anda dengan handuk yang bersih dan berasing, maksub saya adalah satu handuk hanya untuk muka anda dan handuk kedua adalah untuk badan anda. Ini disebabkan bakteri suka tempat yang lembab dan hangat.
  • Terdapat satu tips yang senang tetapi ia sangat penting iaitu anda perlu sering meminum air yang masak, minimal 2 liter sehari, maka kulit anda baru akan selalu fit dan sehat. Selain itu anda juga selalu pastikan kulit anda bersih sebelum pergi ke tidur supaya kulit muka anda bergenerasi dengan baik dan juga mengurangkan habuk di permukaan kulit anda.
  • Selain itu, anda juga digalak sering memakan sayur-sayuran dan buah-buahan. Ini kerana sayur-sayuran mengandungi vitamin E. Dengan Vitamin E kulit anda akan menjadi sehat, maka jerawat akan sukar untuk bertumbuh dan berkembang.
  • Dan akhirnya, jangan lupa memberi badan anda mendapatkan rehat yang cukup dan teratur. Ketika anda tidur, kulit anda akan bergenerasi dan membuang racun-racun yang berbahaya di dalam badan anda sehingga saat anda bangu,n keesokan harinya kulit kita akan kembali segar. Jadi biasakanlah untuk tidur yang cukup dan teratur.

Terdapat Masalah Jerawat? Klik Sini Untuk Dapatkan Ebook Percuma Kecantikan Muka! Dan Jangan Lupa Baca Post Kami Cara Menghilangkan Parut Jerawat | Petua Hilangkan Jerawat.